Hogyan lett egy eredetileg outdoor eszközökkel megvalósítani kívánt kampányból influenszer együttműködés? Íme egy gyakorlati példa, ami megmutatja, hogy a vírushelyzet okozta kihívások megfelelő döntéssel és szaktudással igenis kedvező irányba fordíthatók. Jöjjön a Szovjetszkoje Igrisztoje influenszer kampány esettanulmánya.
A Szovjetszkoje buborékok eredetileg kültéren pezsegtek volna szerte Budapesten, azonban a Covid közbeszólt. A munkakörülmények megváltozása (avagy a vírussal szinte alapvető állapotként bevezetett home office) és kijárási korlátozás okán, a márkának szembe kellett néznie a ténnyel: a targetálni kívánt célközönséget valószínűleg nem fogja effektíven elérni, a tervezett OOH megjelenésekkel. Miért? Egész egyszerűen sokkal kevesebben és kevesebbet tartózkodnak az utcán és közlekedési csomópontokon, mint átlagosan.
Olyan felületet kellett tehát keresni, ami helyettesíteni tudja a plakátokat, ráadásul ott éri el a célközönséget, ahol jelenleg megtalálhatóak: az otthonukban. Így transzformálódott át az Igrisztoje kampány az Instagram social media felületére.
Miért jó alternatíva egy social poszt a kültéri eszközökre? Ha belegondolunk, ugyanúgy display megjelenésekről beszélhetünk, azonban hatalmas pluszt ad az online megvalósítás: az eredmények mérhetők lesznek, sőt a célcsoport is könnyen differenciálható. Ezek hiánya mindig is nagy hátráltató faktor volt az OOH elemeknél, így két legyet ütöttünk egy csapásra.
Nézzük, mik voltak a kampány céljai:
– Márkaismertség növelése
– 18-40 éves korosztály hatékony elérése
A kampány az értékesítés kiemelten fontos időszakában, december hónapban zajlott. A termékkategória asszociálható az ünnepléssel, így az időszak a Szovjetszkoje számára kiugró jelentőségű. A tartalmi megvalósítást illetően 1 db klasszikus Instagram poszt és 1 db Instagram story jött létre influenszerenként.
A márka számára igen fontos volt, hogy ne csupán ünnepi hangulatú tartalmak szülessenek, hanem egy kicsit tágítva a pezsgőzés életérzését, hétköznapi élethelyzetekben is be legyen mutatva a termék. Emellett az online felület arra is teret adott, hogy a hashtaging tudományát használva, az #igrisztoyee #elityee megjelölések alkalmazásával, a kampányaikban tudatosan bevezetett Igriszto Yee formát is elültessék a fogyasztók fejében. Továbbá a márka Instagram oldala is taggelésre került minden reklámmegjelenésnél, mely közvetett oldalra terelést generált. Az említettekre egy outdoor megjelenés esetén szintén nem lett volna lehetőség.
Jöjjön a legérdekesebb rész, avagy beszéljenek a számok!
A kampányban 40 micro és 30 macro influenszer vett részt, akiket követőtáboruk összetétele és profiljuk elemzése alapján választottunk ki az üzenet átadására. A véleményvezérek között volt a fitnesz, modell, lifestyle, mom, és celebrity influenszer, de vloggerek és bloggerek is népszerűsítették a terméket.
A követők száma összesen meghaladta a 2,5 millió főt. Ezen followereket kicsit alábecsülve is minimum 50-60%-os arányban tudtuk elérni. Ebből következőleg biztosan állíthatjuk, hogy több, mint 1 millió emberhez jutott el a kampány, melyek a social media pontos célzási adottságának hála a potenciális vevők halmazából kerültek ki. Ilyen statisztikát egy kültéri kampány keretében egészen biztosan nem tudnánk levonni.
És az adat, amire a legszkeptikusabb ember is felkapja a fejét: a kontaktusköltség. A célzott fogyasztói bázishoz, ugyanis 1 főre viszonyítva kevesebb, mint 1 forintos áron jutottunk el. Mi ez, ha nem költséghatékony megjelenés?
És egy sneak peek a végére: nemrég további előnyökkel ruházódtak fel az influenszer megjelenések. Ugyanis, a Branded Content Tool kötelezővé tételével hatalmas előnyre tesznek szert a reklámozók. Az eszköz használata lehetővé teszi, hogy a hirdetők saját business felületükön minden egyes poszt részletes statisztikáját lássák, ráadásul egy felületen összesítve azokat.
Ha valamin, akkor a Szovjetszkoje Igrisztoje kampányán keresztül valóban megfigyelhető, hogy a vírushelyzet okozta nehézségekre milyen opciókat tud felkínálni az online marketing tere. Ilyen az, mikor az erőforrások átcsoportosítása szerencsés kimenetellel végződik.