Az influenszer szó hallatán megosztó véleményekkel találkozhatunk a szakmai hubokban és felhasználói közösségekben. Épp ezért, azon felül, hogy az influenszer marketing erőteljes médiamegjelenést generálhat, elsődleges merituma a brand üzenetének közvetítése. A marketingkommunikációs stratégia kidolgozásával szavatolhatjuk a hiteles, meggyőző és hatékony márkamegjelenítést. Hogy milyen effektivitással lehet megvalósítani egy sikeres influenszermarketing-kampányt, arra a legjobb példa a pár sorral lentebbi elemzésünk legutóbbi Gancia Pezsgőcsaláddal együttműködésben bonyolódó kampányunkról.
Projekt: Gancia Pezsgőcsalád influenszermarketing-kampány
Platform: Instagram
Kampányidőszak: 2021.09.-2022.01.
Célcsoport: 18-35 év közötti korosztály
A kampány célja: Márkaismertség növelése és az értékesítés támogatása a kiemelt ünnepi időszakban.
Az Gancia pezsgők története már 1850-ben elkezdődött, amikor Carlo Gancia a franciaországi tanulmányútjáról visszatérve megalapította Olaszország első pezsgőcsaládját Piemontban, ami az UNESCO világörökség részét képezi. A Ganciára világszerte úgy tekintenek, mint az olasz életstílus és ünneplés megtestesítőjére. Kampányunk elsődleges célkitűzése, hogy a kiemelt ünnepi időszakban ezt az életérzést és üzenetet adjuk át a fogyasztóknak influenszereinken keresztül.
33 fő mikro-influenszert kértünk fel a kampányban való részvételre, lifestyle kategóriában. A követőtábor és profil analizálását követően azokra az influenszerekre esett a választásunk, akik hitelesen és effektíven képesek megjelenteni a márkaüzenetet. A véleményvezérek egy bejegyzést tettek közzé Instagram profiljukon és egy story-megjelenéssel is népszerűsítették Gancia filozófiát. Az anyagok vizuális megjelenésének és tematikájának középpontjában a meghitt ünnepek, a Karácsony és egy új, jobb évre való koccintás egy igazán minőségi, olasz pezsgővel álltak. A mood posztokon minden esetben megjelent a Gancia Pezsgőcsalád valamelyik terméke ünnepi környezetben, taggelésre került a márka és a #gancia #AzElsőOlaszPezsgőcsalád #drinkbeauty hashtagek is. A kampány összesített eredményei tökéletesen reprezentálják az influenszermarketing-kampányok létjogosultságát a márkaismertség növelésére és a márkaüzenet közvetítésére
Az influenszerek kumulatív követőtábora közel 900 ezres, a hirdetési eszközök fejlesztésének köszönhetően így targetáltan, széleskörben szólíthattuk meg a potenciális fogyasztói rétegeket a meghatározott korcsoportokban. 256 ezer fióknak, összesen 268.565-ször jelentek meg a tartalmak. A profilokra posztolt kontentek közel 30 ezer lájkot és 790 hozzászólást gyűjtöttek. A teljes story megtekintések számadata 69 ezres, ami igen eredményes tekintve, hogy a fogyasztói figyelem rátája drasztikus csökkenést mutat az információs társadalomban.
A kampány során rendkívül ízléses és esztétikus posztok születtek, melyek sok esetben gond nélkül megállnák a helyüket egy magazinban is. Az influenszerek remekül megragadták azt a hangulatot, amellyel a Gancia Pezsgőcsalád promóciója igazán sikeres tudott lenni.