PARTNEREINK

Adrenalin Power Drink esettanulmány (TikTok + influenszer kampány)

Komplex hirdetési stratégia és több lépcsős, multiplatform termékmegjelenítés.

Ezek jellemezték a legutóbbi Adrenalin Power Drink népszerűsítési kampányunkat, mely négy lépcsős kivitelezésben valósult meg, a TikTokon és a YouTube-on. Kampányunk gerincét most is a TikTok felülete jelentette, hiszen vitathatatlan marketing erővel bír és szélesen megszólíthatóak azok a korosztályok, amelyeket megcélozni kívántunk, ráadásul rendkívül költséghatékonyan. Elemzésünkben sorra vesszük kampányunk kivitelezésének lépéseit és megvizsgáljuk a kapott eredményeket is.

  • Projekt: Adrenalin – TikTok kampány
  • Platformok: TikTok, YouTube
  • Kampányidőszak: 2021.09.-2022.01.
  • Célcsoport: 18-49 éves korosztályA kampány célja: Márkaismertség növelése és az értékesítés támogatása

A kampány tartalma (A+B+C+D): Stratégiánkat négy lépcsős felépítésben határoztuk meg. A hirdetésre szánt 7 terméket és / vagy termékcsoportot, 7 professzionális reklámszpotban jelenítettük meg, melyeket az Adrenalin TikTok felületén osztottunk meg. Az elkészült reklámvideókat 9:16-os méretben is elkészítettük, melyek hirdetésként futottak a YouTube-on. A kampány másik fontos összetevője az influenszer együttműködéseink voltak. 6 influenszert kértünk fel a kampányban való részvételre, ők két videós anyagot készítettek, a saját és az Adrenalin TikTok profiljára. Az összesített kampány eredmények itt olvashatóak:

A kampány stratégiai összetétele a következőképpen alakult:

1. szakasz:

Elsőként koncepciót terveztünk a 7db reklámfilmünknek, amelyeket professzionális stúdió- és utómunkával, szinkronnal és zenei aláfestéssel láttunk el. A publikált reklámfilmeket hirdetéssel is megtámogattuk a szélesebb célközönség elérése érdekében.

Leírás: Az Adrenalin saját TikTok oldalán 7 db, egyenként 15 mp-es reklámvideó került megosztásra, 3 hónapon keresztül. A kreatív koncepciók a termékek sajátosságaira, hasznosságára, attribútumaira fókuszáltak, illetve a megszólított korosztályok vizuális igényeihez és a platform trendjeihez illeszkedtek.

Cél: Márkaismertség növelése a megcélzott korosztályokban, az értékesítés támogatása.

Az első szakasz számokban kifejezett eredményei:

2. szakasz:

A második szakaszban az influenszerekkel való együttműködésre fókuszáltunk. Hat influenszert vontunk be a kampányba, akik a második szakasz első szegmensében a saját TikTok profiljukon jelenítették meg a termékeket és a brandet. Az influenszereknek csupán pár alapvető brief elemet adtunk meg, ezen kívül alkotói szabadságukra bíztuk a videók megvalósítását és tematikáját. Tettük mindezt azért, mert influenszereink sajátos nyelvi és vizuális stilisztikával kommunikálnak a TikTok felületén, ez a szabadság pedig szavatolja a hitelesebb és marketing szempontból hatásosabb videóanyagok elkészülését. A videók alatt megjelölésre kerül a @adrenalinpowerdrink TikTok oldal és a #hozdaformád hashtag is.

A saját profilra gyártott videós anyagok a következőképpen teljesítettek:

3. szakasz:

A kampány harmadik szakaszában, az influenszer együttműködés második szegmensében az influenszerek készítettek további hat, rövid mozgóképes anyagot, ezek pedig az Adernalin Power Drink hivatalos TikTok profilján kerültek megosztásra. A videók itt is az előzőekben kifejtett filozófia szerint készültek el, így izgalmas, a felületen jellemző és kurrens tematikával, vizuális formában valósultak meg a videók, fókuszban természetesen a termékeket és az Adrenalin márkát helyezve. A videók alatt megjelölésre kerül a @adrenalinpowerdrink TikTok oldal és a #hozdaformád hashtag is.

Cél: Az Adrenalin energiaital értékesítésének támogatása a megadott célcsoportokban.

Csak a TikTok influenszerek Adrenalin oldalra posztolt videói több, mint 1000 új követőt hoztak a saját felületre.

4. szakasz:

Kampányunk utolsó lépcsőfoka egy új felület bevonását jelenti, ez a YouTube, amelyen egy hónapon keresztül hirdetésként jelenítettük meg az első szakaszban kifejtett reklámvideókat.

Leírás: A reklámanyagok YouTube kompatibilis formátumban (16:9) is elkészültek, ezek hirdetésként jelentek meg a platform felületén.

Cél: Márkaismertség növelése és az értékesítés támogatása.

Mindez közel félmilliós elérést generált:

Az eredményeket elnézve megállapítható, hogy mind a tematikus, stúdió minőségű reklámfilmek, mind az influenszer együttműködésekben született promóciós videók több, mint 5 milliós elérést generáltak a preferált célcsoportokban. A viszonylag rövid kampányidőszak 3500 stabil követőt hozott az @AdrenalinPowerDrink TikTok profiljára. A fogyasztói szokások gyökeres változásával, egyre hangsúlyosabb a TikTokon folytatott marketing tevékenység, főként az Y és Z generáció megszólításának kitűnő alternatívája az offline eszközökkel (pl. televízió) szemben.