PARTNEREINK

Adrenalin Kid: Esettanulmány – Avagy a TikTok ereje

Vitathatatlan, hogy 2021-es év hirdetési trendje a TikTok. 

Az elmúlt időszakban több partnerünknek segítettünk offline kampányait, úgy átalakítani, hogy az online térben is megállják a helyüket. Ezen médiamix alappillére a TikTok volt, ami az elérések több, mint 70%-át biztosította, lekörözve ezzel a klasszikus média eredményeit.

Az alábbiakban megvizsgáljuk, hogy milyen szempontok alapján épült fel az Adrenalin Kid kampány, illetve kiértékeljük, hogy milyen eredményeket hozott a TikTok felületén futó közel 3 hónapos, komplex hirdetési stratégia.

  • Projekt: Adrenalin Kid – TikTok kampány
  • Platform: TikTok
  • Kampányidőszak: 06.14. – 09.20
  • Célcsoport: 13-17 éves korosztály
  • A kampány célja: márkaismertség növelése és az értékesítés támogatása

A kampány tartalma (A+B+C): A kommunikációt három lépcsőben építettük fel. Az organikus videós tartalmak mellett képzett szinkronszínész hangján, minőségi reklámszpotban jelenítettük meg a márkát a kampány teljes időszaka alatt. A harmadik szakaszban influenszer együttműködések kerültek kialakítása, összesen 10 fő TikTokkerrel dolgoztunk együtt. A kampány összesített eredménye a következőképp alakult:

Vizsgáljuk meg a kampány összetevőit:

A) 1. szakasz

Az első lépcső organikus TikTok videók legyártását és publikálását tartalmazta, ezekhez kapcsolódóan nyereményjátékot hirdettünk, melyhez külön videók kerültek posztolásra.

Leírás: Az Adrenalin Kid saját Tiktok oldalán 9 db animált videó megosztása 3 hónapon keresztül, ügynökségünk által előre legyártva. Ezen organikus tartalmak hirdetési keretet is kaptak.

Nyereményjáték poszt: 3 videó után sorsolás a kommentelők között, majd ismételten organikus tartalmak a következő sorsolásig. Összesen 3x történt sorsolás. A nyertesek szintén videós tartalomban lettek kihirdetve.

Cél: Irányítani a figyelmet a márka profiljára, ezáltal növelve az elköteleződést. 

Az első lépcső eredménye számokban kifejezve:

B) 2. szakasz

 A második lépcső szinkronizált reklámspot volt: Professzionális stúdió- és utómunka, egy reklámfilmben testet öltve. Meghatározott hirdetési kerettel, heti ismétléssel futott a reklám.

Leírás: Profi TV minőségű 15 mp reklámszpot, zenei aláfestéssel

Target: 13-17 éves korosztály

Cél: Forgalomterelés weboldalra

A tervezéskor vártakhoz képest több, mint kétszeres elérést tudtunk realizálni. Íme, az elérési és aktivitási mutatók:

C) 3. szakasz

A harmadik lépcsőfok az influenszer aktivitás volt. Két időszakban, 10 influencert vontunk be a kampányba, akik a megadott brief alapján saját TikTok videót gyártottak és osztottak meg.

A véleményvezérek által generált eredmények:

Összesítve kevesebb, mint fél forintos kontaktusköltségen értük el a célcsoportot, akik közül több, mint 110.000 főnél váltottunk ki elköteleződést (engagement – comment, like, share).